اخبار آموزش و دانشگاه

نتایج کنکور ارشد ۹۵ ساعت ۱۲ اعلام می‌شود/ ۴۴۴ هزار نفر مجاز شدند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۲۵ خرداد منتشر می شود و بیش از ۴۴۴ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون برای اطلاع از وضعیت علمی و مشاهده کارنامه نتیجه اولیه خود در ساعت ۱۲ به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند لازم است از روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه ۹۵ تا چهارشنبه ۲ تیرماه ۹۵ نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: اطلاعیه تکمیلی سازمان سنجش درخصوص اعلام نتیجه اولیه، و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی  همزمان با نتایج اولیه بر روی سایت سازمان قرار می گیرد.

وی یادآور شد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی این آزمون شامل شرایط، ضوابط و و ظرفیت از روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.

توکلی افزود: ۷۶۱ هزار و ۲۷۳ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر زن و ۳۶۸ هزار و ۷۱۴ نفر مرد هستند. همچنین تعداد ۶۸ هزار و ۵۴۸ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار علاقمندان به رشته امتحانی دوم، در آزمون در مجموع ۸۲۹ هزار و ۸۲۱ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۵ در ۶۶ شهر و ۱۴۸ حوزه برگزار شد.

وی گفت: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد ۵۶۶ هزار و ۱۵۸ داوطلب در جسه آزمون حاضر و ۱۹۵ هزار و ۱۱۵ داوطلب غایب بودند. از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد ۵۱ هزار و ۴۸۸ داوطلب در کدرشته امتحانی دوم نیز شرکت کردند.

توکلی تاکید کرد: از تعداد ۵۶۶ هزار و ۱۵۸ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

 

√امسال سایت یارآموز yaramooz.ir ، سیستم انتخاب رشته پیشرفته را برای تمام رشته ها به صورت رایگان ارایه خواهد کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا