اخبار آموزش و دانشگاه

دوره‌های ارشد دانشگاه جامع با سایر دانشگاه‌ها تفاوت دارد

دکتر شفیعی ریاست دانشگاه جامع در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو در هزار مرکز علمی کاربردی سراسر کشور در دوره‌های کاردانی و کار‌شناسی ناپیوسته و کار‌شناسی ارشد در حال تحصیل است که از این ۷۰۰ هزار نفر ۴۰۰ هزار نفر در دوره کاردانی، ۲۰۰ هزار نفر در دوره کار‌شناسی ناپیوسته و هزار نفر در دوره کار‌شناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه دوره‌های ارشد دانشگاه جامع از سایر دانشگاه‌ها متمایز است، خاطرنشان کرد: دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه پروژه محور است و سازمان‌ها و نهاد‌های گوناگون که دسترسی به تکنولوژی و فناوری‌هایی روز دارند با همکاری دانشگاه جامع در خواست برگزاری دوره‌های ارشد پروژه محور می‌دهند.
وی افزود: دنیای پیشرفته هیچ‌گاه علم خود را برای جوانان ما به استقبال نمی‌گذارد و ما باید در حوزه‌های مهارتی به خصوص در علوم جدید شامل نانو، وایو و هوا فضا فناوری‌های لازم را بدست آوریم.
توسعه ریاست دانشگاه جامع به قسطی کردن شهریه
دکتر شفیعی در خصوص افزایش شهریه دانشگاه جامع اعلام کرد: میزان افزایش شهریه مراکز علمی کاربردی دانشگاه جامع در حد مصوبات وزارت علوم و بیش از ۲۵ درصد نیست اما با توجه به اینکه اکثر مراکز علمی کاربردی مربوط به موسسات و نهادهای خصوصی هستند، توسعه دانشگاه به این مراکز، ارائه تسهیلات از جمله قسطی کردن شهریه تا پایان ترم برای سهولت تحصیل این دانشگاه است.
وی افزود: وضعیت اقتصادی دانشگاه جامع خوب نیست و دانشگاه به شهریه دانشجویان نیازمند است اما مراکز می‌توانند با قسطی کردن شهریه تحصیل دانشجو خود را آسان سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا